Neste års store syprosjekt-plan

Categories A Hobby

Jeg er optimist av den typen som sier “det har jeg aldri prøvd før – så det kan jeg helt sikkert!” Derfor setter jeg meg enkelte vanskelige og litt utfordrende nyttårsforsett. Og jeg har allerede en plan for 2014 sitt sy-forsett: Sy en Barokk-kjole! Jeg er skikkelig gira på dette spennende, vanskelige og utrolig kule prosjektet. Her er litt inspirasjon:

 

Så har jeg også kjøpt meg et mønster til en barokk-kjole fra Ebay. Jeg synes den er utrolig kul, og selv om dette blir 20 hakk vanskeligere enn alt jeg har prøvd å sy før, så gleder jeg meg til å komme i gang. Og håper at dette kan bli et brukbart kostyme 🙂

Hvilke farger/mønster synes du jeg skulle ha på denne barokk-inspirerte kjolen?

#SY #sying #mønster #plan #nyttårsforsett #gøy #DIYprosjekt #DIY

8 kommentarer

8 thoughts on “Neste års store syprosjekt-plan

  1. Oi, FOR et prosjekt! Jeg har alltid vært fascinert av denne tidsepoken, og da jeg var mindre ønsket jeg så inderlig at jeg var født inn i de gode kretser på 1600-tallet slik at jeg kunne bruke slike kjoler 😛 Lykke til med prosjektet!

  2. Det klarer du helt sikkert! Ihvertfall med den innstillingen du har 😀 Lykke til!
    Jeg likte den øverst til høyre godt 🙂

  3. Det virker veldig spennende! Det første jeg tenker er at det blir dyrt med så mye fint stoff! Kanskje du burde ta deg en tur til London for å kjøpe materialer? 🙂

  4. EvaKittelsen: Ja, jeg har vært inne på tanken på en london-tur…Har du forresten noen Gode tips om hvor i London jeg burde gå i såfall? Er det Shepherds Bush som er tingen?
    I tillegg har jeg en ebay-selger som selger sateng-stoff til 12 kroner meteren (pluss litt i frakt). De har bare ensfargede stoffer, men jeg kan i det minste kjøpe noe av stoffet der, så det går seg nok til 🙂

  5. Hei!
    Beklager sent svar, men jeg blogger mest fra appen på mobilen og der ser man ikke svar på kommentarer!
    Jeg vil anbefale “Goldhawk Road” Det er en t+banestasjon (og vei) på den gule og rosa linjen hvis jeg ikke husker helt feil. I den gaten er det nesten bare stoff butikker, på begge sider av veien. Kanskje 7-9 stk! Mye forskjellig der! Man kan ofte få med seg små stoffklipp så jeg pleier å ha med meg en liten bok og stiftemaskin så samler jeg stoffklippene og skriver pris og ser i alle butikkene før jeg bestemmer meg for hva jeg til slutt vil ha. Noen butikkene gir ikke stoffklipp, men ikke noe galt å spørre!
    Det er også en del stoffbutikker i SOHO, men de ligger litt mer spredt, og er derfor litt vanskeligere å finne.
    I Brighton har de også noen fine butikker (et stykke utenfor London..), blant annet en butikk som heter ditto fabrics hvor de selger “rester” fra ordentlige motehus, så man kan få fine dior stoffer osv. Veldig gøy å gå der hvis man er interessert i sånt 🙂
    Men har du bare tid til å dra et sted er definitivt goldhawk road det beste, med mest på ett sted 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *