Manchester og reising i England

Categories G Reise og ferie

Når man skal reise til York må man først ta fly til et annet sted, siden det ikke er noen flyplass i York. Vi valgte Manchester. “Vi” er forresten meg og Monica, den søte jenta rett nedenfor. Sammen skal vi altså på klassetur til York for å lære Engelsk.

 

 

Flyturen gikk veldig fint. Vi ble litt skremt da flighten vår først ikke var på tavla i det hele tatt. Men etter mye om og men og sånt kom det opp igjen, og alt gikk som smurt. Reise er gøy! Da vi ankom i Manchester koste jeg meg med å “suge inn” den britiske stemningen. De awesomme dialektene. Alle “excuse me,” “Sorry,” og “please” man kan tenke seg. Briter er så høflige! I hvertfall på noen områder.

 

Fra flyplassen i Manchester kunne vi ta Toget direkte til York. Igjen var jeg litt nervøs, fordi bilettmaskinen ikke ville godta kortet mitt. Men det gikk til slutt, og vi suste i vei med mye flott natur og mennesker utenfor  toget.

 

På ettermiddagen var vi fremme i York, og ved hjelp av en taxi kom vi enkelt frem til vårt nye hjem for to uker: Edens Court. Her er det masse blomster, grønt gress, søte ender og mange flotte jenter! Jeg har forresten eget rom som jeg omsider har fått internett på. Det blir vel ikke mye bedre??

Love to travel <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *