Thirteen R3asons Why

Categories H bok

I’m listening to someone give up. Someone I knew. Someone I liked.

I’m Listening. But still, I’m too late. ”

 

Boktittel: Thirteen reasons why

 

Forfatter: Jay Asher

 

Innhold:En pakke i posten med et innhold som velter opp følelser. Avsky. Skrekk. Frykt. Fornektelse og kanskje boksen også har med seg en dose forståelse? Boka er lettlest, men tar opp dype tema fra en tenårings liv som selvmord, konsekvenser av små handlinger og anger.

 

Min mening:Boka fenget meg fra første stund. Kunne nesten ikke legge den fra meg. Jeg har røpt ytterst lite av handlingen, for det er så bra at jeg vil ikke gi det bort uten at du leser den. Spennende, fengende, tankevekkende, og en stor smule creepy!

 

Terningkast: 6. Fordi den var så genialt lagt opp. Fordi den var så bra skrevet, og fordi jeg ikke klarte å legge den bort og neppe klarer å glemme den med det første. Anbefales til alle ungdommer fra tretten år og oppover.

 

På norsk heter denne boka “tretten gode grunner.” Kunne du tenke deg å lese den? 🙂

BildeKilde

4 kommentarer

4 thoughts on “Thirteen R3asons Why

  1. Ser ut til at jeg må legge til enda en bok på lista mi, enda den er i ferd med å bli litt lang! Det virket spennende! 🙂
    Håper forresten det er i orden at jeg låner headeren din til et innlegg om bloggen. Om det ikke er det, må du bare si ifra, så skal jeg fjerne det!

  2. Den boka hørtes både spennende og innholdsrik. Selv leser jeg mest grøss og mere grøss, men ska se om jeg kanskje leser denne boke med tiden også 🙂
    takk for tipset søte du 😀

  3. Kristine: Hehe, det er alltid greit å ha noen gode bøker i vente; plutselig snubler du over dem 🙂
    Jeg håper å finne noen fine og rimelige nå når jeg er i england!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *