Multiplying missional leaders

Categories H bok

 

 

“From half-hearted volunteers to a mobilized Kingdom force”


Tittel: Multiplying missional leaders

 

Forfatter: Mike Breen

 

Innhold: Boka handler om å bygge misjonale ledere. Altså menighetsledere som er opptatt av (og utrustet til) å spre budskapet om evangeliet. Den forklarer hva som kjennetegner en god leder og hva du kan gjøre for at du skal påvirke andre til å bli misjonale ledere. Den gir flere kjekke sammenligninger for å forklare poengene, så det blir lettere å forstå, og boka har et bra språk. Det er en slags forsettelse av boka “Å bygge en disippelkultur” som jeg har skrevet om før.

 

Min Mening: Boka var litt tung å lese i noen delkapitler, kanskje spesielt siden den var på engelsk. Den var absolutt nyttig til noe, og hadde flere gode poenger og tenkemåter. Men den når ikke helt opp siden jeg synes den var litt lite praktisk: hvordan skal vi egentlig få til alt dette?

 

Jeg gir den karakteren 3! Mye bra innhold og poenger, men litt rotete skrevet i motsetning til den faste strukturen vi finner i den andre boka jeg har lest av Mike Breen.  Anbefaler boka til dere kristne som er opptatt av å være gode ledere og disipler!

 

Bra sitater:

“Religion has had a love affair with words and correct ideas, whereas Jesus loved people, who are always imperfect”

“Clearly God is in control and we can?t manipulate the wind that is his spirit, but certainly we can raise the sails in readiness, can’t we?”


>BildeKilde<

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *