London – Halloweenkveld på museet

Categories G Reise og ferie

Tredje dagen i London. Fredag kveld. Vi hadde bestemt oss for å gå på en slags halloween-temakveld på Victoria and Albert Museum. Når jeg besøker en kunststudent i fra Wibledon College of Art, er det nesten en selvfølge at vi skulle på museer. Det skulle være mye forskjellig denne kvelden; skrekkfilmer, foredrag om hva halloween er, utstillinger med halloweentema, skummel makeover osv. Jeg og Benita traff to av venninne hennes; ei fra Hellas og ei fra London. Skikkelig kjekke folk! Vi ble surrende rundt på museet uten å finne noe som helst en god stund. Så ble det bestemt at vi skulle se en skrekkfilm. Men det gikk ikke helt som planlagt.

 

 

Vi fant faktisk frem til filmen på det store museet. Men omtrent ti minutter inn i filmen ble jeg skikkelig dårlig. Det skumle hadde ikke en gang begynt, men jeg kjente meg febervarm, jeg så dansende svarte prikker foran øynene, og mistet hørselen. Så jeg visste (av erfaring) at jeg kom til å besime om få sekunder hvis jeg ble sittende der. Lufta var skikkelig varm og tett, og jeg følte jeg ikke fikk noe oksygen. Sjanglet meg ut mellom radene, og fant den nermeste utgangen.

Rett utenfor døra sank jeg ned på gulvet med hodet mellom beina. Kjente med en gang at det hjalp litt. Etter noen minutter hevet jeg blikket og så at jeg hadde gått ut en stengt utgang. Så jeg satt innenfor et avsperret område hvor de drev å restaurerte. Skikkelig flaut! Folk sendte nysgjerrige blikk mot meg. Jeg gikk skjelvende ned trappa, under sperringen, og ut i den friske lufta. Ble sittende der å kjenne kjølen krype innpå og gripe gradvis tak i meg til ikke lenger følte meg som en levende badstu.

Var så usikker på om jeg turte å gå inn igjen. Hadde vert bortenfor flaut å besvime inne på filmen, og lufta var virkelig helt forferdelig der inne. Så jeg satte meg ute i gangen og ventet. Etter en stund kom Benita ut fra kinoen. Jeg følte jeg hadde ødelagt hele kvelden, men Benita er (herved utropt til) verdens snilleste, og vi fikk en skikkelig koselig tur hjem. Etter litt mer frisk luft, og noe kaldt vann var jeg nesten god som ny igjen. Koste oss blandt annet med at julelysene har begynt å komme opp allerede! Nydelig 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *