Sights worth seeing in London

Categories G Reise og ferie

Selv om London er full av muligheter, er det ikke alt som virker akkurat som det skal. Så da vi kom til Tate museet, og det ikke var gratis slik vi hadde trodd, tok vi det med godt humør, og tok oss god tid til en skikkelig photoshoot i stedet. Det er viktig for fattige studenter å spare penger, og å ta gode minne-bilder er alltid lurt, og meget gratis. Her er jeg utenfor Tate museum.

 

Vi tok oss også tid til å posere masse med en rød telefonkiosk; noe som har vært et av de store målene mine denne turen.

DELVIS LISTE OVER STORE MÅL FOR LONDONTUR:

* Drikke te i London                                            Check!

*Ta bilder med en rød telefonkiosk                      Check!

* Få kjøpt en del julegaver                                   Check!

*Sitte i toppen av en rød dobbeldekkerbuss        Check!

Joda, jeg har oppfylt alle målene jeg satte meg med unntak av å gå på en musikal. Det ble rett og slett nedprioritert pga. de allerede omtalte pengehensyn vi studenter må ta. Musikal blir nok under mitt neste besøk! Når det gjelder det med bussen, så kommer jeg tilbake til det mot slutten av innlegget.

Også fant vi noen utrolig store og fine blader på bakken i en liten koselig park. Jeg må forresten også nevne at dette bildet av Benita er utrolig søtt, og at jeg er litt flau over å legge ut så enormt mange bilder av meg selv. Men det er fordi Benita insisterte på at vi begge kom til å angre dersom hun ikke passet på at jeg fikk nok “turistbilder.”

“Who can argue against that?”

Her er altså utsikten fra en av de store, røde dobbeldekkerbussene. Vi satt helt fremmerst, og jeg skal prøve å forklare følelsen for deg. Du sitter helt alene etter å ha gått opp den litt unormalt bratte trappa i bussen. Kanskje er du litt anpusten og sliten fordi du har med deg 5-6 poser med ting du har handlet “fordi det var så billig.” Det yrer litt på vindusruta, men det gjør absolutt ingenting, fordi du er på toppen av verden. De bittesmå personbilene forsvinner under deg, og du flyr gjennom gatene, alt etter som hvor bussen bestemmer seg for å kjøre. A pretty awesome feeling!

(Haha, half a week in London, and I’m starting to think in English)

 

Her er jeg på London Bridge. Vi kikket masse rundt, på både London Bridge og Tower of London. Men Big Ben fant vi aldri (haha!) Hvis noen lurer på hvorfor jeg bærer med meg en stabel med digre blader i London sentrum, så er det en hemmelighet.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Sights worth seeing in London

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *