Praksis-start

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Har nå vert to dager i praksis som lærer! Gleder meg skikkelig til å komme skikkelig igang! (merker at jeg er i utropstegn-humør. Dropper dem i resten av innlegget selv om de prøver å snike seg med på slutten av hver setning(!))

Selv om mange ting er skumle (som elevene, og det å stå foran dem for å lære dem noe) er alt veldig bra. Skolen virker helt topp, ungene er smarte og søte, og praksislæreren er også kjempegrei og flink. Fikk dessuten undervise i matte – i sannsynlighet, som omtrent er det eneste vi har gjort på universitetet til nå. Det passet jo ypperlig at jeg har litt peilig på stoffet. Det eneste dumme er at de har nynorsk. Jeg overlater tavle-skriving til de andre på gruppa! (her måtte jeg ha et utropstegn. Skrev egentlig to først.. Skjønner ikke hva det er med meg i dag. Takk Gud for korrekturlesning)

I dag hadde jeg og Anna på praksisgruppa vår første time. Det var egentlig ikke planlagt i det hele tatt. Praksislæreren hadde hatt to av tre like mattetimer (for tre ulike klasser på samme trinn) da hun spurte: “Dere vil ikke bare ta den neste timen, da?”

Jeg ble satt ut, nervøs, skremt og sa selvsagt ja.

Viktig å kaste seg litt ut i ting.

Vi fikk også være med å spille litt UNO og Yatzy i friminuttene med barn med spesielle behov (rullestolbruker, en med downs og en autist) Utrolig koselig!

Gleder meg til å fortsette!


Bildet er tatt på en tur jeg og Thomas gikk her en dag:) Sol å Øsende Regn på en gang!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *