Sokke-eksperimenter

Categories A Hobby

Når jeg endelig ble ferdig med det “svære” hekleteppet, var jeg klar for å ta tak på strikkingen igjen. Startet med noen leggvarmere, men de ble ombestemt til å være sokker etterhvert. Sokkene ble dermed de første jeg har strikket med flettemønster i. Ble ikke superfornøyd, men har lært masse og gjør det nok bedre neste gang… Nå har jeg flere andre kreative ideer til sokker og andre ting, så følg med videre!

Litt av grunnen til at jeg igjen har tid til tidkrevende ting som strikking og lesing igjen, er at jeg er i praksis=ingen leselekser.Utrolig hvordan ca 100 siders lesning i uka legger beslag på andre aktiviteter…

De to sokkene er altså ganske like, selv om de ser litt rare ut på bildet i formen. Det er bare måten de ligger på.


Prøvde å fotografere flettemønsteret sånn noenlunde, så dere kan se. (veldig vanskelig på det først bildet!) Tror jeg skulle ha tatt lenger mellomrom mellom hver snurr. Får prøve det neste gang.

Hva synes du?

Har du prøvd noe lignende selv?

3 kommentarer

3 thoughts on “Sokke-eksperimenter

  1. Solveig Karin: Litt stress, så det tar enda litt tid..
    Litt vanskelig å forklare med ord, men jeg kan prøve.
    Altså, du strikker bare rett hele tiden. For å begynne på en flette sette du til side noen masker på en annen pinne uten å strikke dem(maske A-B-C). Så strikker du de tre neste maskene vanlig (D-E-F), og nå kommer maske A,B og C inn i bildet. De strikker du nå, og så har du en flette. (Fortsett med G-H-I…)
    Mellom flettene bør du ha noen masker som bare er rette, og du bør også strikke noen omganger mellom hver gang du fletter (jeg hadde tre omganger i mellom, og det var litt lite). Du trenger ikke gjøre det med tre masker, det var bare et eksempel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *