Autoriteten til den TROENDE

Categories H bok

“-Hva du ikke lærte i kirken”

Tittet: Autoriteten til den troende

Forfatter: Andrew Wommack

Sjanger: Farlitterær.

 

Innhold:

“Det er to ting man ikke kan be Gud om, Det han allerede har gitt deg, og det han har bedt deg om å gjøre!” For å sitere Miriam Pettersen. Dette snakker også Wommack om i denne boka. Hva er det Gud har bedt oss gjøre? Hva har han alt gjort for oss? Vel, han har i alle fall gitt oss autoritet til å utføre alle de tingene han har bedt oss gjøre, mener Wommack. Når det kommer til det han har bedt oss å gjøre, er det ikke småtterier! Jesus sier til disiplene:

 Helbred syke, vekk opp døde, gjør spedalske rene og driv ut onde ånder! Gi som gave det dere fikk som gave.  Matt.10.8.   (ha i bokhodet at vi også er disipler – han snakker til deg!)

Boka setter fingeren på viktigheten av handlingene våre, selvkontroll, og av de valgene vi tar. Underveis tar boka også opp mange andre ting; satan, synet på Gud, bønn, bibelens lover osv.

 

 

Min mening:

Jeg liker at forfatteren begrunner alt han sier ut fra bibelen, og også at han er svært nøye; gjentar poengene sine flere ganger, slik at det blir lettere å forstå. Det er utrolig hvor enkelt han klarer å fremstille ganske vanskelige tema. Jeg blir inspirert av den oppfordrende måten han skriver på; jeg får lyst til å gå å gjøre som han sier med en gang!

Jeg likte boka veldig godt, men det eneste var kanskje at det ble litt mye gjentagelser etter min smak. Men det er nok mest fordi jeg nettopp leste en annen bok av samme forfatter. Tror jeg skal lese noe i mellom denne og den neste (har en bok til han har skrevet i kø – gleder meg).

Boka får av meg terningkast  4! Boka har mye bra innhold, og jeg lærer masse om Gud. Bakdelen er at den er faglitterær og dermed litt tung (men langtifra ille). 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Autoriteten til den TROENDE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *