Velsignelsens vei

Categories H bok

“Å bare resitere velsignelser er ikke nok. Våre liv må ha en holdning og oppførsel som formidler velsignelse.”

"Velsignelsens vei" av Roy Godwin

Boktittel: Velsignelsens vei

 

Forfatter: Roy Godwin og Dave Roberts

 

Innhold: Godwin tar for seg Guds nærvær i våre liv, og hans hensikt for oss. Han ønsker både at vi skal være velsignet, og at vi skal være en velsignelse for andre. Roy peker på nøkler og bibelske sannheter som kan hjelpe deg til å komme inn på denne veien i ditt hverdagsliv.

 

Min mening: Jeg ble anbefalt boka av en venninne, men kan ikke si at jeg likte den like godt som henne. Den er bra, men for meg ble den litt ustrukturert, og lite selvstendig. Den lener seg mye på Godwin’s tidligere bok (og bestselger) strømmer av nåde – som jeg ikke har lest. Og alle referansene er dermed litt slitsomme…. Mye godt innhold, men jeg liker nok at bøker er hakket mer praktiske og strukturerte. Det positive er alle de konkrete historiene og vitnesbyrdene forfatteren deler fra egne erfaringer og egen tjeneste for Gud.

BildeKilde

Terningkast: 4. Bra, men ikke blant de beste jeg har lest innen kristen-litteratur. Likte derimot knallgodt Judah Smiths “Jesus is_

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *