Årets første hageinnlegg er her! Enda er det ikke så veldig mye farger i hagen. Men det begynner så smått å våkne til liv! Dette er min første vår med drivhus (det ble ferdig midt i mai i fjor), så nå har jeg utnyttet det til å få plantet litt grønnsaker og sommerblomster. På bildet nedenfor ser du noen spennende pæremelon-planter. Jeg gleder meg veldig til å smake på de fruktene! 

Miriam har fått seg både rikte (som snart er for liten), og rutsjebane (som er veldig stas). Hun elsker å være ute, også i hagen! Hennes siste “dille” er å finne mark. I dag har det regnet, og da fant vi en hel haug med mark. (en-to-fem-ti!!). Herlig 😛

Disse løkblomstene har jeg ikke plantet selv; det er noe som kommer år etter år som sikkert er plantet av hun som eide huset før. Men veldig stas å plukke blomster for Miriam.

Det blomstrer også på det ene treet! Ser frem til resten også begynner å blomstre 🙂

Den første selvsådde sommerblomsten som blomstret er Purpurvindel. De er utrolig nydelige, og blomstrer i ulike toner av rosa og lilla. Sjekk, så vakker!

 

Det nærmer seg ganske mye på petuniaene også. Noen har havnet i ampel, mens andre enda står i småpotter som til slutt skal plantes i urnene.

I tillegg fikk jeg en del spirer av sinnia og blodbeger av naboen, som hadde sådd litt for mange. Kjekt å kunne dele!

Jeg gleder meg til hageåret 2021, hvor vi har planlagt både brønn og lekehus som skal bygges (men vi får se, da). I alle fall vil det bli masse nydelige blomster og stauder 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *