Ting jeg ikke visste før jeg ble gravid

Categories D Familie

*  Jeg visste ikke at man teller termindatoen ut i fra første dag på siste menstruasjon. Jeg visste vel heller ikke at denne datoen kan bli justert under første ultralyd, etter hvor stor babyen er.

* Jeg visste heller ikke hvordan man tar en urinprøve. Legen forklarte meg at det er en mye mer avansert prosess enn å bare “tisse i et glass.”

* Jeg visste ikke at babyen utvikler sansene og smertefølelsen rundt uke 20, eller at den allerede i uke 12, når den er 4 cm lang, kan smile, rynke pannen og suge på tommelen.

Det er utrolig mye jeg lærer underveis, og jeg er utrolig spent på hva mer denne erfaringen kan bringe med seg. Nå er jeg inne i de midterste tre månedene i graviditeten, som er kjent for å være de beste. Kan ikke si at jeg kjenner meg i superform, slik jeg leser om. Men jeg har det godt, sover godt, og spiser godt. Er litt kvalm, kjenner litt på bekkenet, men ikke noe som er veldig slitsomt. Og trøttheten som overmannet meg er ikke så tilstede lenger. Har også hatt mindre migrene etter at jeg ble gravid, så det er herlig 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *