Har du sett dette enda?

Categories O interessa, Tips om alt mulig

Jeg ville komme med noen anbefalinger nå tidlig i romjula. Det er nok av julefilmer, men for de av oss som har ferie, og som har lyst til å se noe annet, kommer det nå noen tips.

Det første tipset er serien “lik meg” som ligger ute på NrkTV. Den handler om en gruppe i syvende klasse som er i ferd med å bli ungdommer. De må manøvrere bøller, sine egne svakheter, og de uskrevne reglene på sosiale medier. Veldig gode skuespillere, realistiske og interessante plott, og virkelig verdt å se for deg på samme alder, eller deg som er forelder for (Eller jobber med) barn i pre-teen-alderen.

En annen av NRK sine perler for høsten, er 17.  som handler om et (noe tøffere) oppvekstmiljø i Oslo. Her får man et innblikk i det å vokse opp i et tøft miljø, samt i en innvandrerfamilie. Episodene er veldig korte, så man kan egentlig se hele serien på en dag om man vil…

Mitt siste tips for denne gang er filmen please stand by. Den handler om en autistisk, ung jente som manøvrerer livet med mange utfordringer, samtidig som hun har mange styrker. Men kan hun klare seg alene, da hun rømmer fra stedet hun bor på? En virkelig flott film! Du finner den bl.a. på netflix.

Bilderesultat for please stand by

Bildene i dette innlegget er ikke mine. De to første tok jeg fra Nrk sin side, og det siste er hyperlenket.

Har du sett noen gode filmer i det siste som du anbefaler?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *