The very worst missionary

Categories H bok

“How we speak to a waiter, treat a beggar, spend a dollar—with every action we take, we are creating the world we live in. We get to decide whether our contribution to this story is patience or exasperation, compassion or condemnation, awareness or foolishness, liberation or enslavement. We can’t go back and erase the parts we’re not proud of, but we can move forward different and better.

The Very Worst Missionary: A Memoir or Whatever

 

Boktittel: The very worst missionary

 

Forfatter: Jamie Wright

 

Innhold: Jamie vokste opp uten Jesus i livet sitt, men ble frelst som ung voksen. Hun forteller i denne boken historien om sin vandring fra å ikke være kristen – til å bli en “hyperkristen” – til å reise til Costa Rica på langtidsmisjon – til å få en skikkelig smell eller to. Hun skriver ærlig og direkte, kanskje litt for direkte for “kristne ører” 😛

Min mening: Jeg digger Jamies ærlighet. Og hennes perspektiv på livet, Gud, og det litt kritiske blikket mot kristne, som ikke alltid er like velmenende.

BildeKilde

Terningkast: 4. Anbefalt for deg som ser på deg selv som en Jesu etterfølger. Man trenger ikke å reise til Costa Rica for å være misjonær.

Jeg hørte forresten boka som lydbok, og det var veldig greit. Lett å følge, siden hun skriver på en veldig underholdende måte. Jeg leste også nettopp ferdig en bok jeg har lest før. Anbefaler deg virkelig å sjekke ut “bli lik Jesus” som jeg gav terningkast 6.

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *