The hitchhiker’s guide to the galaxy

Categories H bok

Boktittel: The Hitchhiker’s guide to the galaxy

 

Forfatter: Douglas Adams

 

Innhold: Arthur blir sveipet opp av et romvesen rett før jorden blir bombet i stykker. Sammen går de ut på en skremmende reise i et univers de ikke kjenner, med rare personligheter og figurer, og kun en avansert høyteknologisk bok til hjelp.

 

Min mening: Jeg hørte boka som lydbok. Den har tatt lang tid å høre ferdig, mest av alt fordi den ikke falt helt i smak. Jeg synes den har en sær humor, og selv om det surrealistiske er litt sjarmerende, blir det litt for mye, så jeg mister litt tråden. Dette er første boka i en serie, men jeg synes allikevel slutten kunne ha vært mye mer tilfredsstillende. Det virket som om forfatteren bare stoppet når han hadde “nok sider” i boka…

BildeKilde

Terningkast: 2. For meg ble den litt teit. Hvis jeg skal lese en barnebok-serie, plukker jeg heller opp Narnia-bøkene for n’te gang… Men kanskje er dette mer ei “guttebok”?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *