The 21 indispensable qualities of a leader

Categories H bok

“Becoming the person others will want to follow.”

 

"De 21 uunnværlige egenskapene hos en leder - bli en leder andre ønsker å følge" av John C. Maxwell

Boktittel: The 21 indispensible qualities of a leader

 

Forfatter: John C. Maxwell

 

Innhold: Maxwell, en av de store guruene på lederskap, har skrevet en kortfattet bok om egenskapene en leder bør utvikle. Mye er “sunn fornuft” – men det kan også være fint å få noen påminnelser, og hjelp til å utvikle spesifikke områder med seg selv.

 

Min mening: Jeg hørte boka som lydbok, og det ble litt for kompakt. Jeg tipper den funker bedre dersom man tar et kapittel om gangen, og gir det litt tid. Men jeg liker alltid den ryddige og matnyttige stilen til Maxwell.

BildeKilde

Terningkast: 4. Les gjerne også Maxwells bok om relasjoner; De 25 Universelle prinsippene om relasjonsbygging.

 

Jeg vet at det kanskje blir vel mange bok-innlegg for noen her på bloggen for tida. Men jeg håper du har tålmodighet med meg. Jeg liker å skrive litt om alle bøker jeg leser, både for din del, og for min egen til senere. Og for tiden leser jeg mye! Jeg er jo tross alt med i en lesekonkurranse, OG jeg har permisjon…. 😛

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *