Syrush!

Categories A Hobby

Da jeg ble forkjølet i år, måtte jeg gå og teste med for covid 19. Selv om jeg bare var småsjuk, måtte jeg holde meg hjemme flere dager. Og det viste seg å være gull for skapertrangen! For på noen få dager, hadde jeg tryllet frem en liten garderobe til Miriam!

Først ut av denne balubakjolen. Den er sydd i glitrende isoli-stoff(Fra S&S), og som en liten prikk over i’en trykket jeg på den lille katten nederst.

Jeg sydde musegenser (Alt i str 92, som er neste størrelse for M) som jeg ble veldig fornøyd med, og kanskje vil sy flere lignende av i fremtiden…

Og for å få litt mer ut av mønsteret, sydde jeg en balubakjole til, bare i genserlengde. Her skulle jeg nok ha valgt et tynnere stoff inni kragen, for den ble veldig tykk ;P Men den skal nok bli god å ha på vinteren, om ikke annet… Det deilige, myke stoffet kjøpte mamma til meg i Nederland.

 

Til slutt var det prosjektet jeg var mest usikker på, fordi jeg tegnet mønsteret selv (Ut fra en jumpsuit hun hadde, som jeg likte så godt i sommer). Den ble litt i minste laget, men planen er å forstørre mønsteret, og kanskje legge til bein og ermer. Det er i hvert fall utrolig praktisk å kunne sy litt klær av fast stoff også, ikke bare stretch. Det er både mer miljøvennlig, og ser ofte mer “fint” ut, selv om bildet under ikke er noe godt eksempel. Dette stoffet kjøpte jeg forresten i Thailand 🙂

Nå tror jeg at jeg må låne meg en bok med et enkelt tights-mønster til barn, for det er nok det jeg trenger mest fremover 🙂 Og så blir det nok alltids noen kjoler og gensere til i tillegg 🙂

1 kommentar

1 thought on “Syrush!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *