Sydd verdens søteste barnekjole

Categories A Hobby

Det største syprosjektet til nå i år, var denne kjolen. Bare å teipe sammen mønsteret (på 115 ark) var et en-kvelds-prosjekt. Så kom tegning av mønster, klipping av stoff, og jeg satt igjen med 16 biter (bilde ovenfor) som skulle bli en helt nydelig barnekjole.

Fikk akkurat nok av det søte kaninstoffet til hele toppen i den minste størrelsen. Det eneste som var igjen ble akkurat nok til en matchende lue. Kjekt å få brukt opp alt av en type; selv om dette stoffet må sies å være et av mine favoritt barnestoffer.

Mønsteret er fra CKCpatterns. Jeg har tenkt til å beholde kjolen selv, selv om det sikkert er to år til baby kan bruke den. Men jeg er bare helt forelsket i stoffet og kjolen og hele pakken 🙂

En av sykveldene hadde jeg selskap av Hanna, som fikk sydd seg en nydelig genser fra et gratismønster hun fant på nett. Det gøyeste er å sy sammen med andre 🙂

 

Neste prosjekt blir nok å sy noe mer baby-lignende klær 🙂 Må jo ha noe som kan brukes med en gang, også! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *