Mudderhund

Categories H bok

“Han konsentrerte seg om fisken igjen (…) “Jeg vet det er en liten tank,” sa han. “Og at du er fanget. Men her er du trygg.” Han lyttet til sine egne ord og håpet at det var nok.

"Mudderhund" av Inge Schilperoord

Boktittel: Mudderhund

Forfatter: Inge Schilperoord

Innhold: Jonathan har akkurat kommet ut fra fengsel. Han har fått en ny sjanse til livet, og går ivrig i gang med å hjelpe sin skrøpelige mor, samtidig som han er fast bestemt på at det aldri skal skje igjen.

Min mening: En skremmende, men god fortelling om de mørkeste typer mennesker. Som, når alt kommer til alt, bare er mennesker de også. Boka får deg til å føle empati når du ikke ønsker det, og til å bli usikker på hva du ønsker skal skje.

BildeKilde

Terningkast: 6. Anbefales ikke for de følsomme. Men denne slukte jeg, og den er virkelig godt skrevet. Men så har jeg en tendens til å like å lese om folk med syke sinn 😛

PS: Ikke les baksiden. Den røper for mye.

PPS: grunnen til at denne boka ble plukket opp, var ganske tilfeldig. Jeg har en liste med lesemål, og et av dem er å lese en bok av en forfatter med samme initialer som jeg. Dette ble den boka.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *