Slik har vi det :)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå er det lenge siden jeg bare har skrevet et lite innlegg om hvordan vi har det her og nå. Så her kommer noen punkter om hvordan hverdagen min i permisjon ser ut nå om dagene.

* Vi har vært igjennom forkjølelse nå, hele gjengen. Jeg var først ut, deretter fulgte mannen og babyen. Stakkars Miriam er enda litt plaget, og har sovet dårlig et par netter (noe denne bortskjemte mammaen slett ikke er vandt til). Men nå må det vel gå mot bedre tider; vi kan jo ikke være syke i all evighet.

* Jeg bruker mye av dagene mine på hobbyer og lesing. Jeg syr og hekler som besatt! Og alle ledige øyeblikk innimellom blir brukt til lydbok ( jeg har jo en lesekonkurranse med en kollega!) Allikevel føles det som om jeg aldri får gjort nok av hobbygreiene mine. Spesielt sying blir ofte utsatt, siden det er litt vanskelig  når Miriam vil ha oppmerksomhet hele tiden.

 

* Jeg prøver å gå tur de fleste dager. Frisk luft gjør underverker for humøret, og jeg trenger all trimmen jeg kan få. Men nå kommer minusgradene krypende, og jeg merker at det er litt vanskeligere å komme seg ut hver dag…

* Nå har jeg begynt på et sunnere liv. I november skal jeg ikke lenger småspise sjokolade og chips hver dag, men heller prøve å begrense meg til en dag. Har avtalt med ei venninne, så det skal bli lettere å gjennomføre, og til nå har jeg klart meg godt. Men kjenner på suget nesten hele tiden enda…

* Nå reiser vi snart på ferie til østlandet! I år bestemte vi oss for å ta juleferien tidlig, siden jeg er i permisjon og Thomas styrer arbeidsdagene litt selv. Så får vi fristilt jula til å slappe av hjemme, og får god tid hos familien uten å gå glipp av så mye annet. Dette gjør også at jeg har kommet godt i gang med julegavehandelen, for alle gaver til østlandet må jeg ferdigstille nå 🙂

* Det er mye å være takknemlig for, ikke minst at det ser ut til at denne måneden skal bli ørlite bedre økonomisk. Det har vært flere trange måneder nå, etter at vi fikk et ekstra familiemedlem (og jeg reduserte til 80% lønn). Men jeg tror det begynner å gå seg til nå. Håper i hvert fall det. Og nå har jeg i hvert fall en god grunn til å glede meg til å begynne å jobbe igjen! (haha, jeg nyter nok husmorlivet litt for mye)

Hva ligger øverst i ditt hode? 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *