Slik går jeg ned i vekt

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det gikk et halvt år før jeg klarte å få nok motivasjon til å komme i gang. Men vi vet jo alle hvordan det skal gjøres, egentlig. Halvhjertede forsøk er det nok av, men nå er jeg inne i en god stim, og har gått ned minst 2,5 kg.

Hvis du trenger litt inspirasjon, her er i hvert fall mine grep:

  1. Jeg har gått tur daglig med vogn og hund. Har et uoffisielt mål på å få 10 000 skritt til dagen.
  2. Jeg har kuttet ut godteri og chips seks dager i uken. En dag må jeg ha lov til å skeie ut for å holde på motivasjonen.
  3. Jeg har begynt å svømme 1-2 dager i uka. Målet er 1000 meter hver gang. Jeg er så heldig at jeg får svømme gratis to dager i uka pga. jobben.
  4. Jeg trener på treningssenter to dager i uka. Jeg går på gruppetimer sammen med lillebror, og synes faktisk det er nokså gøy, overraskende nok.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *