Silkehandlerens datter

Categories H bok

 

"Silkehandlerens datter - roman" av Dinah Jefferies

Boktittel: Silkehandlerens datter

 

Forfatter: Dinah Jefferies

 

Innhold: Nicole er halvt vietnamesisk, halvt fransk. Hele livet har hun følt seg utenfor i sin egen familie, fordi hennes vietnamesiske mor døde da hun ble født, og søsteren Sylvie ser helt fransk ut, som faren. Da krigen bryter ut på 1950-tallet blir Nicole tvunget til å velge hvilken kultur hun vil tilhøre.

 

Min mening: Jeg hadde veldig lite tro på denne boka. Jeg vet ikke helt hvorfor. Litt coveret. Litt at det handlet om franskmenn xD Men den overrasket meg positivt.

BildeKilde

Terningkast: 5. Boka minnet meg også litt om Størst av alt  som er et must-read!

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *