SEIER og oppdatering angående vektnedgang

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Det har gått tre måneder siden jeg satte meg nye nyttårsforsetter. Tre måneder siden jeg endelig klarte å samle sammen nok motivasjon til å ta tak i “gravidkiloene” som enda hang fast i magen. Og jeg har ikke klart det enda, men jeg har nådd enda en milepæl!

Du kan lese om hvordan jeg har gått ned i vekt HER. I hvert fall har jeg nå gått ned 5 av de 10 kiloene som er målet! Og det føles utrolig godt 🙂

Etter korona gjorde sitt inntog til Norge ble det litt vanskeligere. Jeg hadde kommet inn i en god rytme med 2-3 treningsøkter og 1-2 svømminger. Men nå er jo alt stengt. Så for å kompensere hadde/har jeg en slags plan om å ta opp jogging. Men det har vært litt tungt å dra igang, og det har kun blitt to små turer. Det som er positivt, er at det fine været har gjort det lett å gå toppturer; noe som både hjelper for styrke og kondisjon. Spesielt med en baby (som stadig blir tyngre) på ryggen.

 

Allikevel er det aller vanskeligste for meg å holde meg unna godsakene. Jeg finner meg selv vandrende mot godteriskapet uten å ha tatt noe aktivt valg om det. Og jeg drømmer om is, sjokolade og chips mens jeg jobber (Spesielt siden jeg har hjemmekontor!). Så dette kunne helt sikkert gått mye fortere hvis jeg hadde klart å bare spise sunt. Men det viktigste er jo egentlig at det går rette veien. Og at jeg ikke gir meg nå som det funker 🙂

 

Når det gjelder resten av nyttårsforsettene har jeg vært nokså flink med symålet, mens maling står på vent og lytting har blitt gradvis faset ut av fokuset mitt. Så det får jeg komme tilbake til. Hvis jeg klarer vektmålet til sommeren, har jeg jo et halvt år igjen til å fokusere på andre ting 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *