Samfunnsbygger

Categories H bok

“Kirken ut av isolasjon.” 

 

"Samfunnsbygger - kirken ut av isolasjon" av Hermund Haaland

Boktittel: Samfunnsbygger

 

Forfatter: Hermund Haaland

 

Innhold: Kirken har kanskje hatt en tendens til å verne om sitt og sine. Nå ønsker pinsebevegelsen å være en kirke som engasjerer seg i samfunnet, og er tilstede som kristne (lys og salt) i alle livets sfærer. Denne boka er en del av denne utviklingen mot jesusetterfølgere som engaserer seg politisk, i næringsliv, i utdanning, helse og familie.

 

Min mening: Jeg fikk denne boka etter LED19-konferansen i januar (lederkonferanse for pinsebevegelsen), og har endelig somlet meg til å lese den. Den var relativt lett å lese, har mange gode poenger, og flere eksempler til etterfølgelse. Inspirerende bok som minner meg på en del ting jeg altfor sjelden tenker på. Og det passet egentlig fint å lese den nå, ca et halvt år etter konferansen; for å friske opp det vi snakket om der.

BildeKilde

Terningkast: 4, En viktig bok for dere som er kristne.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *