Rett fra påske til permisjon

Categories B opplevelser og hverdagsliv

 

 

Påsken var en fin uke. Men også litt blandet. Formen er så-som-så; jeg har mye vondt i rygg og bekken, blir fort sliten osv. Huset vårt er fylt til randen av godteri etter at Thomas kom hjem fra tyskland, og etter kvikklunsjen var på tilbud. Så det er vanvittig vanskelig å holde seg fra å gomle hele tiden. Høygravid og svær er kanskje ikke akkurat tiden for å legge om kosten til kun sukkerbasert… :/

Uansett, så har det vært mange fine øyeblikk også. Været har vært som i juni, 18 grader og skinnende sol på det jevne. 

 

Hunden sprer mye glede. Nå har hun fått løpetid, og det er litt styrete. Men det har også gjort meg skikkelig gira på planlegging av valpekull til neste år. Så er på leting etter en aktuell hannhund. Utrolig spennende!! (kjenner du noen bra kongepudler i Rogaland/Vestagder??)

 

Tok frem eggene jeg laget i fjor, og med litt kvister fra hagen gjør de mye av seg! 

 

Jeg hadde en bakedag med Vilde, niesa mi. Og har generelt truffet litt familie, både min og Thomas sin i ferien. Det er kos! Nå til helga blir det bryllupsfest i svigerfamilien, så i går var jeg med og brettet servietter. 

 

Thomas har på sin side vært  veldig opptatt med barnerommet hele uken. Vi startet med å rive vegger, tak og gulv rett før påske, og nå har han bygget alt opp igjen! Gleder meg til å vise dere; det blir knallfint! Men vi mangler enda noen møbler 🙂  

 

 

Nå hadde jeg siste dagen på jobb i går. Det ble kun to jobbdager etter påskeferien, siden onsdag ble skolen stengt pga. skogbrann (og MYE røyk!). Nå sitter jeg igjen med en litt blandet følelse. Det er deilig å vite at jeg har fri nå – jobb begynte å bli i overkant slitsomt. Men det er også litt skremmende. En helt ny hverdag. Og jeg skal ikke jobbe mer før neste år!

De neste dagene er i hvert fall planen å få litt kontroll på alt som må være klart til LilleBaby kommer. Nå er det bare tre uker til termin, og enda mye som ikke er klart 🙂 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *