Potteplantekaos

Categories C Hus, hjem og hage

I år har jeg for alvor fått opp øynene for hvor gøy det er å ta avleggere og stiklinger! For eksempel begoniaen på bildet under, har jeg nå 5-6 stykker av, i tillegg til at jeg har solgt noen..

Selv om dette er veldig moro, har det noen bakdeler også. Først og fremst det at både vinduskarmene og alle flater på badet er fulle av potteplanter – og ikke alle er like fine.

Spesielt trangt i vinduspostene ble det da frosten kom, og jeg måtte ta inn en del av plantene som stod i drivhuset. En annen ulempe er at jeg ikke har nok potteskjulere til alt… Fordelen er jo at jeg nå har så mange fine planter, at det ikke er plass til dem i stua. Så da er det bare å velge og vrake!

Andre som henger seg på avlegger-hobbyen?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *