Livsglede på tross av ME

Categories H bok

Boktittel: Livsglede på tross av ME

Forfatter: Geir Berge

 

Innhold: Berge deler ulike skriverier fra et liv som kronisk syk. Han går inn på følelsene rundt det å ikke kunne prestere, å føle seg “for frisk”, å ikke kunne bidra til samfunnet og familien, tilpassninger til et nytt liv, og hvordan han har kjempet med sykdommen de siste årene. I tillegg får vi et innblikk i hvordan det føles for familien som bor sammen med en person med ME.

Min Mening: Jeg leste hovedsaklig boken fordi jeg kjenner forfatteren.  Men den gav et inntrykk av hvordan livet kan snus på hodet av en kronisk og usynlig sykdom. Han klarer også å formidle håp i en veldig vanskelig situasjon. Jeg kan tenke meg at boka er veldig god å lese for de som sliter med lignende sykdommer, eller er pårørende. For meg ble det nok litt mye gjentagelser. Jeg hadde nok fått det samme utbyttet etter å lese en tredjedel av boka, siden flere av “stykkene” ligner hverandre, og flere tema går igjen.

Terningkast: 4. Les denne hvis du kjenner noen med ME!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Livsglede på tross av ME

  1. Alle bøker om ME-tematikken, skrevet på en lesbar og umedisinsk måte er viktige å lese for både dem som kjenner noen med ME, og dem som har fordommer mot folk med ME 🙂
    Jeg har ikke lest denne boken selv, men jeg har ME, så jeg gjør mine erfaringer i forhold til andre mennesker og deres viten eller mangel på sådann 🙂
    Fint å se bokomtaler som handler om sånt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *