Det er fullt av sommerfugler i hagen. Og selv om jeg ikke er der enormt mye, får jeg mye glede av de fargerike, lystige skapningene 🙂 De siste to ukene har det også vært mengder med plommer. Jeg har spist masse, delt ut masse, og laget meg litt plommesyltetøy også. Det er ikke min favoritt, så har delt ut mesteparten av det også. Nå er plommene ferdige. Men jeg har enda en del grønnkål og godsaker i åkeren og urnene.

 

Nå er vi allerede i gang med september, og jeg prøver å bruke disse permisjonsdagene godt. Jeg går tur hver dag, har kommet i gang med bibelgruppe og LIFEgruppe, trener litegranne, og prøver å lage skikkelig middag – i hvert fall de fleste dagene. I tillegg er det stadig noen møter å gå på; i utdanningsforbundet, omsorgsrådet eller talerteamet. Miriam blir med på det meste, og stort sett går det veldig fint 🙂

 

Den siste uka har fokuset mitt vært på barnevelsignelsen til Miriam, som var på søndag. Da var hver dag fylt med gjøremål som å sy kjole til Miriam, dobbeltsjekke hvem som baker kaker, lage pastasalat, samle inn bilder, lage kahoot, bake foccaccia, og handle inn.

Det er litt trist at sommeren snart er slutt. Og det er liksom for tidlig å begynne å glede seg til jul. Men jeg prøver allikevel å begynne sånn smått å tenke på julegaver, så det ikke skal bli stress i desember.

 

Apropos julegaver… To dager før barnevelsignelsen (når egentlig huset skulle ryddes) bestemte vi oss for å kjøpe ny ytterdør. Jeg har lenge sagt at det MÅ vi ha før vinteren. Og når vi først var i gang, hadde vi veeeeldig lyst på kodelås også. Men der sa lommeboka stopp. Så vi spurte pappa om ikke vi kunne få det i tidlig julegave. Og det var smart! Nå har vi både ytterdør som ikke lar vinden blåse inn i gangen, og kodelås, som er veldig nyttig siden jeg aldri tar med meg nøkkel, eller låser.  (Har begynt å låse nå, da. Ellers hadde jeg aldri skrevet det på sosiale medier xD)

 

Så nå er i hvert fall huset klart for vinteren, selv om jeg ikke er det. Etter fire år i huset, har vi endelig fått byttet alle dører og vinduer, og de fleste rommene er isolert (Mangler enda gangen og to rom oppe). Det vil nok gjøre det mye lettere å holde på varmen når minusgradene kommer. I mellomtiden er den enda en stund til det. Og jeg skal nyte hver eneste dag med sol og varme en god stund til 🙂

 

Veldig kjekt å gå tur med både familie og venner. I går var jeg, Ninja og BabyMiriam på en god trilletur hvor vi både stakk innom mamma og lillebror, samt et møte i fagforeningen på skolen. I dag skal jeg på tur med ei venninne. Og så gjenstår det bare å se hvor vi ender opp resten av uka 🙂

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *