Klassen

Categories H bok

“Fortellinger fra et skoleår”

 

"Klassen - fortellinger fra et skoleår" av Marte Spurkland

Boktittel: Klassen

 

Forfatter: Marte Spurkland

 

Innhold: Vi får høre historien til flere av ungdommene i klassen til Anette. De går tredje året på videregående, og vet at “det er nå det gjelder!” Vi møter elever som egentlig har nok med å overleve, for ikke å snakke om å bestå. Og en lærer som nekter å gi opp når hun vet at de kan.

 

Min mening: En inspirerende og realistisk bok om hvordan hverdagen som lærer er – eller kan være. Og selv om kanskje dette er en klasse med spesielt store problemer, er det ingen klasser (jeg har vært borti) som er foruten utfordringer. Og jeg kan kjenne meg igjen i mye, på tross av at dette er et helt annet miljø enn det jeg arbeider i.

BildeKilde

Terningkast: 5. Jeg likte boka veldig godt. Spennende, realistisk, og litt inspirerende.

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *