Hagen i begynnelsen av juni

Categories C Hus, hjem og hage

Det manglet enda mye beplantning på verandaen i begynnelsen av måneden. Men det er herlig å ha et sted å sitte ute 🙂

 

Miriam har plukket blomster 🙂

Jordbærene er på vei

Syrinen og Rhododendronen pleier alltid å blomstre samtidig i slutten av mai – men i år tippet det inn i Juni før de sprang ut.

 

I år har jeg plantet salat i denne fine kassen som står rett ved drivhuset. Skjønte fort at jeg trengte mer plass, for denne salaten var kjempegod, og det er flere planter i boksen på siden. Se hvor store de i kassen har blitt i forhold til dem som ikke har fått mer jord…. Fant også ut at jeg hadde plantet dem alt for tett.

 

Drivhuset blir stadig grønnere og frodigere.

 

Jeg har veldig mange ampler med blodbeger. De er så elegante! De både klatrer og henger.

 

Disse petuniaene er også i ampel, de har jeg sådd selv, og de er jeg veldig stolt over. Blomstene er på størrelse med en knytteneve! 

 

Mye tomat i drivhuset i år. I tillegg har jeg pæremelon, pyntegresskar, agurk og litt av hvert… Er veldig spent på de pæremelonene (de små mellom tomatene på bildet). 

 

Jeg koser meg med hagen! Enda er det mye jobb som gjenstår før alt er under kontroll, men det er allikevel fullt av vakre blomster og muligheter i hele den store hagen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *