Hageglimt – sommerens siste

Categories C Hus, hjem og hage

Solhattplanten på bildet ovenfor har blitt en storfavoritt de siste årene. For hvert år blir den større og blomstrer rikere.

I år kjøpte jeg meg også to høstfloks-planter, for det er så kjekt å ha noe som blomstrer utover høsten også. Disse blomstene har jeg ikke noe forhold til fra før, så det blir spennende om vi kommer overens 🙂

 

Denne stokkrosen kom opp igjen fra i fjor. I år har jeg også sådd mange stokkroser, men de blomstrer ikke før andre året; så jeg gleder meg masse til alle stokkrosene skal blomstre! Og til å se hvilke farger de blir 🙂

 

En annen høstplante som er på sitt fineste nå, er sommerfuglbusken! Denne graderes fra oransje til lilla, og er nydelig på høsten 🙂

Det er kjekt å kunne plukke en hel bukett med skjønnheter i hagen når vi skal på besøk til noen.

I drivhuset er det også enda liv. Chiliplanten har blitt kjempestor, og er full av frukt, som såvidt begynner å få farge nå.

Vannmelonen er på størrelse med en honningmelon, og jeg lurer på når jeg skal høste den…

Sommerfuglbusken har endelig lokket frem sommerfuglene (som jeg har sett altfor lite av i år).

Og vi har ikke “fått tid” til å klippe gresset på minst 3 uker… ops 😛 Men fint for biene, da 🙂 Vi har nesten blomstereng ved drivhuset…

Ønsker deg en flott høst videre!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *