Hageglimt og Drivhus

Categories C Hus, hjem og hage

Det er så kjekt når noe nytt blomstrer i hagen 🙂 I begynnelsen av juni begynte Rhododendronene å blomstre. Da får humlene det travelt 🙂

Vi fikk endelig ferdigstilt drivhuset i slutten av mai, og har brukt Juni på å innrede det. Thomas bygget veranda og vedskjul utenfor…

Vi brukte gamle hundemat- og nan-bokser til veggpotter (spraylakket). Her vokser det blomkarse – som er veldig lett å få til, så de blir nok fine i sommer 🙂

Thomas bygget en liten trappe-hylle på høyresiden…

Og en benkehylle på venstresiden. Her har vi fått noen brukte materialer, og det er noe skikkelig sjarmerende med det litt slitte preget de gir 🙂

I tillegg snekret Thomas en kasse til drueranke som skal vokse opp i taket etterhvert 🙂

I staudebedet er det peonene som dominerer nå om dagene. Denne kjøpte jeg for et par år siden, men i år har den blitt skikkelig stor og fin!

I tillegg kjøpte jeg den til venstre på bildet under i år. Den har bare èn blomst. Men er til gjengjeld utrolig vakker! Den heter Angel Cheeks. Jeg gleder meg til også den blir større 🙂

I det ene bedet (som i fjord ble preget av ugress) har jeg sådd honningurt. De gjør godt for både jorden og humlene/biene. Og så er de jo veldig fine også 🙂

Jeg har også fått blomst nå på alle hagesplittblomstene jeg har sådd selv. Dette er den fineste og grønneste av dem. I tillegg har jeg 2-3 i rosa-toner.

Clematisen har også nettopp begynt å blomstre nå, og det er to til som sikkert blomstrer snart. I år har de vokst bedre enn tidligere år, så jeg håper de endelig kan få litt skikkelig fart på seg.

I urnene er det også mye fint. Den øverste fikk jeg i gave da jeg gikk ut av utdanningsforbundet. Den nederste har jeg plantet selv, og er kjempefornøyd med komboen; salvie, marokkansk margeritt og sølvblad. De har vokst seg kjempefine nå 🙂

Stemoren har frødd seg fra i fjor, og gjør mye ut av seg i staudebedet. Fint å ha noe som fyller ut mellom staudene.

 

Hva er det fineste som blomstrer i din hage nå?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *