Gode vaner i permisjonstiden

Categories B opplevelser og hverdagsliv

 

 

 

Det er utfordrende å holde på gode vaner i ferien. Og enda mer i permisjon! Dagene mister den faste strukturen som jobb gir, og samtidig er den en liten baby som krever mye tid og energi. Et av grepene jeg har gjort, er skjemaet ovenfor. Som du ser er det ikke hver dag jeg får gjort alt (les: trent), men jeg tror allikevel skjemaet har hjulpet meg til å gjøre mer av det som er viktig for meg på lang sikt.

Til nå har jeg klart å gå tur hver dag, og gjøre litt husarbeid hver dag. Jeg har også planlagt og laget middag hver dag utenom når vi har spist hos andre, eller når Thomas har laget mat. Bibellesingen har også gått fint, med kun en dag glemt. Og så var det trening…

Trening er vanskelig av flere grunner. For det første er det tungt, og jeg har lite lyst til å bli svett. For det andre må babyen helst sove, noe hun gjør skremmende lite på dagtid nå- det er nesten bare på trilletur, og jeg kan jo ikke gjøre treningsøvelsene mens jeg går.

 

Men så minner jeg meg selv på å ikke ha altfor høye mål, og sier meg fornøyd med å ha klart å trene ca annenhver dag. Dessuten har jeg tatt igjen så jeg leder lesekonkurransen (som jeg har med en kollega) igjen! Det føles godt. Jeg har også sydd litt igjen, som kommer på bloggen etterhvert…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *