Forbilde

Categories H bok

“Første gang jeg møtte ordet “forbilde”, ville jeg rope og hyle at det ikke passet likevel. Jeg angrer! Jeg vil ikke bestille “forbilde”, jeg vil bestille “usynlig!”, men det fantes ikke lenger på menyen, jeg hadde valgt bort usynlig for lenge siden. Jeg trodde ikke jeg likte usynlig..

 

"Forbilde" av Sophie Elise Isachsen

Boktittel: Forbilde

 

Forfatter: Sophie Elise Isachsen

 

Innhold: Sophie Elise skriver sin egen selvbiografi i begynnelsen av 20-årene. Det må jo sies å være ganske sprekt! Hun forteller om livet sitt, hva hun har opplevd, oppnådd og tenkt. Og hvordan det kan være å leve som rosablogger-kjendis i Norge.

Min mening: Jeg hørte boka som lydbok. Synes det var fint at forfatteren leser boka selv; da blir det enda mer personlig. Den gir et godt innblikk inn i ungdomskulturen og presset mange opplever. Samtidig gjør boka meg trist på mange måter, for alt det Sophie Elise har måttet gå gjennom.

BildeKilde

Terningkast: 4. Kan være grei å ha lest, spesielt for tenåringsforeldre, ungdomsskolelærere, og selvsagt ungdommer selv 🙂

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *