Farlig Tro

Categories H bok

Kristen i Islams skygge.

 

"Farlig tro - kristen i islams skygge" av Broder Andreas

Boktittel: Farlig Tro

 

Forfatter: Broder Andreas og Al Jansen

 

Innhold: Broder Andreas forteller historiene til omvendte muslimer han har blitt kjent med som misjonær i midtøsten.

Min mening: Jeg var egentlig ganske skeptisk til denne boka. Jeg plukket den opp fordi jeg er kristen, og har mange muslimske venner. Men undertittelen fikk meg til å frykte at denne boka var krenkende/hatefull overfor muslimer. Men den overrasket meg egentlig positivt; Med fokus på at vi kristne skal elske muslimer som oss selv. Boka gir et bilde av hvor vanskelig kristne kan ha det under islamsk styre, spesielt dersom de har konvertert fra islam.

BildeKilde

Terningkast: 5, Veldig spennende historier! Hvis du er interessert i forskjellene mellom islam og kristendom, kan du sjekke ut Hvis Allah Vil.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *