Enda mer sying

Categories A Hobby

Nå i helga skal jeg på sy-kurs i Stavanger. Siden det varer nesten hele dagene, skal jeg overnatte hos ei venninne, for å slippe pendlevei. Tror det blir veldig koselig, og forhåpentligvis veldig lærerikt!

I dette innlegget slengte jeg inn bilder av noe jeg sydde av rester i det siste. Sydde først en kjole (innlegg kommer senere), og av restene klippet jeg opp til hårstrikker og en babysmikke.

Å lage en hårstrikk som dette kan hvem som helst få til med en symaskin! Du finner oppskrift HER.

Smikka fant jeg også gratisoppskrift på. Du finner den på pinterest om du søker på Bandana Bib. Ellers kan du bare tegne et mønster selv, rundt en eksisterende smikke du har/låner. En super måte å få brukt opp stoffrester på, en koselig gave til nyfødte, og nå som jeg venter smått blir det nok snart bruk for slikt her i huset 🙂

Jeg koser meg virkelig med å sy. Har mange planer og stoffer liggende på vent, men energien er ikke helt på topp om dagene – spesielt etter jobb. Og neste uke er det i gang med studier igjen også… Så det blir spennende å se hvor mye sånt jeg får tid til denne våren…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *