Som høygravid har påsken vært litt annerledes enn tidligere. En typisk påskedag alle andre år har vært omtrent sånn:

  1. Jobbe i planteskolen.
  2. Treffe mest mulig venner. 

Nå er ikke kroppen helt med på en sånn løsning. Dessuten har jeg jo studier som jeg må “ta igjen.” Og en hel del baby-relatert å tenke på. Men mest av alt merker jeg at kroppen trenger MYE hvile. Jeg blir trøtt av å lese, og trøtt av å jobbe. Slik er en typisk dag nå:

  1. Starte med å lese noe pensum. Jeg setter meg stort sett mål for hver dag. For eksempel 2-3 kapitler som skal leses. Dette punktet tar mye tid, og det er mange pauser involvert. Gjerne en liten lur også, som kan vare en time eller tre…
  2. Jeg har en liste med gjøremål hvor det vanligvis står 2-5 husarbeids-greier. Det kan være klesvask, rydding, oppvask osv. I går var målet å vaske to maskiner, plante noen frø og vanne hagen. I dag skal jeg rydde første etasje…
  3. Hjelpe Thomas litt innimellom med barnerommet. Han er i full gang med å rive og bygge opp igjen vegger, male tak og gulv, og innimellom trengs det noe holdehjelp eller at han bare snakker i vei om ting jeg ikke egentlig forstår, men så får han i hvert fall klarnet opp i tankene og planene sine…
  4. Sosialt. Ofte får jeg tid til et lite besøk til eller fra en venn eller noen i familien. Men til min store frustrasjon er det lite venner som har tid til å finne på noe som helst, så jeg er litt sosialt utsultet.
  5. Noen dager har det (kanskje på bekostning av lesingen) blitt tid til sying også. Vel, de fleste dager, kanskje… Jeg koser meg i hvert fall med å være litt kreativ, og har egentlig en plan om et strikkeprosjekt også i nærmeste fremtid. 🙂

Hvordan er dine påskedager? Har du fri eller jobber?  

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *