Egosøm

Categories A Hobby

Jeg vet ikke helt om jeg liker ordet “egosøm” så godt. Som om det er egoistisk å sy noe til seg selv. Men egentlig er det jo bra: bedre for miljøet (ofte), bedre for husholdningen (fordi det ofte er billigere) og bedre for stemningen (når kona får ut kreativiteten blir hun lykkeligere, og sprer det til hele fam’en). Så la oss ikke kalle det egosøm. La oss kalle det egensøm, eller kanskje supersøm!

Nok pjatt.

Jeg tenkte i hvert fall å vide dere to prosjekter til meg selv. Først en treningstopp. Utgangspuntet er et gratismønster jeg fant på pinterest HER. Jeg liker godt hvordan den er bak!

Jeg har forlenget toppen ganske mye for at den skal passe meg. Og siden jeg klippet feil, ble den ikke helt som planlagt. Men jeg tror at den kommer til å bli brukt allikevel! Og så har jeg planen klar for hva jeg skal endre til neste gang…

 

I samme slengen sydde jeg meg en tights. Siden treningstightsene jeg sydde har blitt veldig mye brukt – ikke bare på trening, men også når jeg koser meg hjemme –  fant jeg ut at det var greit å ha en som var svettefri til hjemmebruk. Etter å ha prøvd hjemmesydd, klarer jeg ikke å trives i de kjøpte tightsene (som ALLTID er for korte i begge ender!) Men denne er helt topp til å ha under en lang topp, eller kjole.

Uniformen min på hjemmedager nå for tida er altså tights, hjemmestrikket (lang) genser og ullsokker – siden gulvet vårt er iskaldt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *