Drive

Categories H bok

“The surprising truth about what motivates us.

 

Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us

Boktittel: Drive

 

Forfatter: Daniel H. Pink

 

Innhold: En bok om motivasjon og drivkraft. Denne peker på prisippene som ligger bak indre motivasjon. Boka er lett å forstå, og logisk oppbygget – det liker jeg godt!

Min Mening:  Jeg har lest en del om målsetting, motivasjon og generelt selvutvikling. Men denne boka lærte meg en del nytt. For eksempel hvordan belønning (som f.eks. ukelønn for barn eller en bonus på jobben) faktisk kan ødelegge for den indre motivasjonen. Jeg tar med meg en del ting videre fra denne boka, både som lærer, forelder og for min egen del.

Terningkast: 4, En god selvutviklingsbok å lese (eller lytte til, slik jeg gjorde).

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *