Det henger en engel alene i skogen

Categories H bok

“Vi har internett på telefonen og sender kjøretøy til Mars, men mentalt og emosjonelt sett lever vi fortsatt i middelalderen(…)”

 

"Det henger en engel alene i skogen" av Samuel Bjørk

Boktittel: Det henger en engel alene i skogen

 

Forfatter: Samuel Bjørk

 

Innhold: Etterforsker Munch blir sjokkert da en liten jente har blitt drept og hengt opp i tre med et skilt fra Norwegian: “Jeg reiser alene.” Vi følger etterforskningen av den sammensatte saken, som er full av spor som leder i ulike retninger. Hvem er de mystiske kristne jentene i skogen? Hva foregår på pleiehjemmet? Vil det bli flere offer for jentemorderen?

 

Min mening: Jeg hørte denne som lydbok. Jeg har litt blandede følelser. Boka er smart og sammensatt skrevet. Men jeg reagerer på at noen av barna – for eksempel en gutt på tretten år – oppleves veldig “enkle” i tankegangen. Jeg får inntrykk av at trettenåringen tenker likt som seksåringene. Men mulig at dette er pga. måten boka leses? Er nok ikke helt fan av slutten heller. Men allikevel. En god bok.

BildeKilde

Terningkast: 4. Absolutt verdt å lese for deg som liker krim.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *