Buksedilla?

Categories A Hobby

Jeg har stort sett synes at bukser er kjedelig å sy. Men det viser seg at det kan være veldig gøy! Det jeg trengte for å motiveres, var et behov for bukser, og å prøve et par nye buksemønstre.

Først ut er en slækks-bukse i str. 98 sydd av restene etter min egen bukse. Det var akkurat nok til denne med doble knelapper – som er supert for aktive barn som ofte får hull i knærne 🙂

Så prøvde jeg meg på et nytt mønster: Ziplockpants fra Jubel og Baluba. Dette er en populær bukse i “symiljøet”, men jeg synes ofte den blir rotete, fordi den har så mange deler. Men i ensfarget svart ble den nesten et kunstverk av søm, og den artige glidelåslommen er prikken over i’en.

Jeg brukte en regnbuefarget glidelås kjøpt på aliexpress, og det ble veldig moro på en ellers enkel bukse. Men det er enda en kreativ detalj på denne buksa:

Inni lommen finner du en liten dinosaur som titter ut 🙂 Det er gøy å leke seg med hobbyen sånn, og skape noe helt unikt. Ønsker deg en kreativ ettermiddag 🙂

1 kommentar

1 thought on “Buksedilla?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *