Brev til en datter

Categories H bok

“Alt du bør vite fordi du er jente”

Boktittel: Brev til en datter

Forfatter: Kristin M. Hauge

Innhold: Hauge forteller historien til fem kvinner som på ulikt vis kan være forbilder for dagens kvinner.

Min mening: En interessant bok. Den tok meg lang tid å lese, siden jeg har lest i den kun mens jeg har sittet med Miriam når hun skal sovne. Og det har det vært lite behov for en stund nå 😛 Men absolutt grei og viktig lesning. Men kanskje ikke heelt min stil. Jeg ser ikke på meg selv som feminist, men Kristin er en feminist jeg liker! Hun gir et balansert og fasettert bilde av våre forbilder, feministene.

Karakter: 4. Anbefaler også Invisible Women, hvis du har en liten, gryende feminist i deg 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *