Årets viktigste symål fullført – Jeans!

Categories A Hobby

Et av mine nyttårsforsetter i år var å sy mine egne jeans. Jeg kjøpte mønsteret Philippa Pants. Dette var på en måte “testversjonen”. Den ble sydd i knelengde, siden jeg ikke hadde nok av dette stoffet til hele jeans. Stoffet er dongry som jeg kjøpte i Thailand for et tre år siden.

 

Det gikk veldig greit å sy disse – med en god oppskrift får man mye mindre problemer! Er litt usikker på hvilke endringer jeg skal gjøre til neste forsøk – som blir i full lengde. Har egentlig litt lyst til å ha glidelås i stedet for alle knappene under (og så bare en knapp øverst). Tror også jeg må ta inn bredden litt, for den er i største laget. 

Jeg teller også litt på fingrene om jeg burde endre denne fra knebukse til shorts, fordi den er litt “gnagete” i beina. Men det får jeg se etter at jeg har brukt den litt…

2 kommentarer

2 thoughts on “Årets viktigste symål fullført – Jeans!

  1. Så utrolig kult å sy sin egen bukse, og jeans!!! Jeg er imponert, og den ble ganske fin også. Gratulerer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *