Klarer du gjette hva slags plante dette er?

Categories C Hus, hjem og hage

Jeg har tidligere skrevet om avocado-treet jeg har plantet <HER>. Men jeg har flere grønne vekster som jeg har plantet fra frøene til ting vi har spist.  Her kommer en liten quiz med tre forskjellige bilder. Se hvor mange du klarer å få riktig 🙂 Svarene står helt nederst i innlegget 

1. 

 

2. 

 

3. 

 Ikke så fine potter på disse, kanskje. Men man bruker det man har 🙂 

 

Jeg synes flere av disse er supre stueplanter. De pynter virkelig opp, og har ikke kostet meg mer enn jorda de står i. Dessuten blir man litt ekstra glad i planter man har sådd selv. 

 

SVAR: 1. Mandarin. 2. Ananas og 3. Daddel. 

Hvor mange klarte du?

5 kommentarer

5 thoughts on “Klarer du gjette hva slags plante dette er?

  1. Jeg klarte bare en- ananas! Så sykt spennende med alt man kan plante!! Jeg må begynne å utvide fra urtene mine skjønner jeg, haha!

    1. Mandarin og daddel: La steinene rett i fuktig jord og holdt den fuktig til det spirte.
      Ananas:Skar av frukten, beholdt det grønne og et par cm av frukten som henger på. Skrellet av en rad med blader nederst, og satte hele bladkrona på våt jord så den laget røtter. Også mulig å la den stå litt i vann for å få gang på røttene først… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *