Sliter med søvnproblemer og sånt… (pluss litt positivt)

Categories B opplevelser og hverdagsliv

For meg er det den mest irriterende bivirkningen av graviditeten. Kanskje spesielt siden jeg studerer deltid i år, og normalt sovner etter 3-5 sider i pensum. Kvalmen er selvsagt irriterende den også (skulle ikke den liksom gi seg ved tremånedersmerket?), men ikke på langt nær så hemmende som trøttheten…

Nå har jeg i tillegg pådratt meg en plutselig og kraftig forkjølelse, og måtte rett og slett bli hjemme fra jobben i dag. Det er et nederlag – og kjedelig fordi jeg vet at arbeidsmengden bare stabler seg opp… Men hva skal man gjøre? Noen ganger er det viktig å ta det rolig, for at det skal bli bedre… 

Allerede etter en halv dag i sofaen holder jeg på å gå på veggene. Jeg er lei av lydboka. Jeg orker ikke gjøre husarbeid. Orker ikke lese (spesielt ikke pensum). Orker ikke en gang å strikke! 

 

For å snu dette trauste innlegget, tror jeg jeg skal ramse opp ti positive ting: 

1. Det nærmer seg jul! Jeg har begynt å glede meg til julepynt, julebakst og julemusikk!

2. Eksamen nærmer seg (i desember). Det er litt skummelt, men mest av alt gleder jeg meg til å ha det overstått. 

3. Jeg har kjøpt min første babybok, og har planer om å lese den etter nevnte eksamen. 

4. I desember skal jeg på første ultralyd!

5. Peisen. Det er så deilig å fyre i peisen, og kjenne den herlige varmen nå når vi har hatt flere dager med minusgrader… 

6. Det går sakte, men sikkert fremover med strikketøyet mitt. 

7. I slutten av november skal vi til London på dobbel-date-tur! 

8. Jeg har spennende syplaner som ligger klare til jeg får overskudd igjen. Gleder meg til å sy både julegaver, og noe til meg selv! 

9. I november skjer det enda noe mer spennende: vi skal ha en veldedig julekonsert i stua vår! Mer om det kommer sikkert senere. 

10. Den snille mannen min. I går startet han dagen med å tenne i peisen, og steke egg og bacon til oss. Deretter byttet han dekk på bilen til både mamma og sviger-farmor. 

 Se der. Alt var ikke så mørkt allikevel. Jeg har virkelig mye å se frem til! Og når jeg føler meg litt bedre, kommer det helt sikkert til å føles som om tiden flyr frem mot alt det gøye igjen! 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *