Ønsket og elsket

Categories D Familie

– Har du vært noe svimmel og uvel?

– Jeg er litt kvalm, men har bare svimlet èn gang, og det var den dagen vi fant ut at jeg var gravid.

– Har du en kjæreste, eller?

– Ja jeg er gift.

– Så da var det kanskje ønsket og planlagt?

– Ja, selvsagt, sa jeg.

Men det fikk meg til å tenke. For kanskje er det selvsagt for oss, men det er ikke selvsagt for et barn som kommer til verden at det er ønsket og planlagt. Ikke en gang å være elsket er en garanti. Og dette gjorde meg så trist. Alle barn fortjener å være elsket, selv om de ikke alltid kan være planlagt. 

Photo by Julie Johnson on Unsplash

Så i dag ber jeg for alle barn og voksne som har måttet innse at de er født inn i en verden uelsket. Og jeg ber om at de skal bli kjent med den levende Gud som elsker dem betingelsesløst og inderlig. 

 

1 kommentar

1 thought on “Ønsket og elsket

  1. Så fint skrevet- helt enig, og er definitivt med i bønn! Heldige babyen din som er så privilegert av å være ønsket og elsket allerede <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *