Stjernesamleren

Categories H bok

“Drageløperen for ungdom!”

"Stjernesamleren" av Suzanne Fisher Staples

Boktittel: Stjernesamleren

 

Forfatter: Suzanne Fisher Staples

 

Innhold: 12 år gamle Najmah bor i en liten landsby i Afghanistan da krigen bryter inn i tilværelsen til henne og familien. Vi blir også kjent med amerikanske Nusrat som har konvertert til Islam, og flyttet til Pakistan for å gjøre verden til et bedre sted. Begge kvinnene gir spennende innblikk i en kultur som er så fremmed for meg. 

 

Min mening: Jeg likte boka veldig godt! Jeg liker å bli kjent med ulike kulturer, liker karakterene i boka, og liker å lese noe lettlest! Barne- og ungdomsbøker er visst blitt februar-greia mi. Anbefaler boka på det varmeste: en trist, men spennende historie. 

Terningkast: 5, Jeg har ikke lest Drageløperen, men likte denne bedre enn “Tusen strålende soler.” Ikke like tung! 

1 kommentar

1 thought on “Stjernesamleren

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *