Dropp alle hemninger, og finn frem kreativiteten!

Categories A Hobby

Har du noen gang vurdert å tegne eller male, og så latt være, fordi du er redd for å mislykkes? Det har jeg mange ganger… Det er gørr når man ikke får det til. Men det jeg har oppdaget, er at man (før eller senere) vil få til noe! Det eneste er at man ikke må slutte å prøve. Og den følelsen når du får det til, den er bare priceless! Så jeg jobber med meg selv for å la meg selv ha lov til å “bare leke meg.” Det må ikke alltid bli så fint. Det som blir mislykket, ser jeg på som en øvelse. 

 

Jeg blir litt inspirert av å se på elevene mine i andre klasse. De blir ikke skremt av oppgaven “tegn ei geit”. Det hadde jeg blitt! De bare tegner i vei. Og jammen meg ble det noen utrolig bra tegninger utav det!! Det skal faktisk ikke så mye til for å bli kreativ. Den første regelen er helt enkelt: Prøv! 

Det andre tipset er å finne filmer på youtube (eller annen inspirasjon på pinterest)! Jeg brukte denne filmen som utgangspunkt for bildet ovenfor. Jeg har kviet meg veldig for akvarell-maling, for det er noe jeg ikke føler at jeg har fått til før. Men når man overkommer frykten, er det utrolig hva som kan “slumpe til” å bli skapt 😀 

 Malingspigment kjøpt på markedet i Marrakech, Marokko! 

 

Og tilslutt et tips nummer 3: Finn noen å “leke deg” sammen med! Det er mye gøyere å være kreativ i sammen. Andrea malte forresten den smekre dama på bildet lenger oppe! Man lærer mye av å ta med seg talentfulle venner 😀 

5 kommentarer

5 thoughts on “Dropp alle hemninger, og finn frem kreativiteten!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *