Hjemmesydd juleantrekk

Categories A Hobby

For første året siden jeg begynte å sy, ville jeg prøve å sy skjørt og topp i stedet for en kjole. Fordelen er jo at kombinasjonene blir flere, og plaggene kan forhåpentligvis brukes i enda flere anledninger 🙂 Dessuten har jeg alt for få skjørt- og egentlig fine topper også. Så: Vinn-vinn! 

 

Stoffet til skjørtet kjøpte jeg i London i sommer. Det er plissè i en slags sølv-gull-blanding-farge. Nederst sydde jeg rullefall med overlockmaskinen, og det ble veldig fint med den litt bølgete nedrekanten, synes jeg. Oppi livet sydde jeg i en svart strikk. Total kostnad var omtrent 100kr.

 

Så var det toppen. Dette stoffet kjøpte jeg som en rest på 40% avslag på stoff og stil (elsker restebordet!) Jeg liker kjempegodt dette stoffet; det er ikke bare blått som er min favoritt-klesfarge, men i tillegg med blomster på! Mønsteret er fra et blad jeg lånte på biblioteket (Alt om håndarbeide). Det er egentlig et kjolemønster som jeg bare forkortet. Jeg liker splitten i ryggen. Jeg liker de flaksende “sommerfugl-ermene.” Jeg liker at den har en inntilsittende underdel som gjør at en kan føle seg helt trygg, og jeg liker at den er utrooolig behagelig 🙂 

Se zadie-kjolen jeg har sydd i dette stoffet HER.

 

Til sammen blir dette noe sånt som dette her. Kunne du brukt noen av dem? 🙂

 

Til slutt slengte jeg meg rundt og sydde en matchende hårstrikk av restene. Samt klippet klar til å lage noen sløyfer (men de har jeg ikke sydd enda). Greit å få brukt småbitene til noe også! Og en hårstrikk kan jo være veldig greit å ha! 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmesydd juleantrekk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *