Preaching

Categories H bok

“Communicating faith in a sceptical age.”

Boktittel: Preaching

  

Forfatter: Timothy Keller

Bilderesultat for preaching timothy keller

Innhold: Boka setter et godt fokus for hvordan risten forkynnelse kan gjøres for å treffe på vår egen skeptiske og tilbaketrukne kultur. Den tar opp hvordan man kan både overbevise skeptikere og gi noe til de troende samtidig. En av nøklene forfatteren peker på, er å linke alle taler til “det store” budskapet – at vi er totalt og fullstendig avhengig av Jesus. Samtidig som man tar hensyn til de ulike bibeltekstenes individuelle preg og tema. 
Boka har også en del nyttige sitater og “illustrasjoner” som kan brukes til en mer apologetisk 

 

 

Min mening: Boka var nyttig, men ikke så enormt praktisk. Jeg hørte den på lydbok, og vil ta med meg noen nyttige ideer derfra, men den er ikke en bok jeg vil lese om igjen med det første. 

En must-read dersom du noen gang skal tale til et kristent publikum er Andy Stanly – Communicating for a Change. 

 

Terningkast: 3-4, Nyttig, men litt for teoretisk for mitt praktiske sinn. 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *